Lähetys

Keitä olemme?

Pauli ja Linnea LindelöfOlemme Pauli ja Linnea Lindelöf, kolmekymppinen aviopari. Olemme olleet naimisissa kahdeksan vuotta ja asuneet sinä aikana Riihimäellä, Hangossa ja Järvenpäässä. Vuoden 2016 tammikuussa muutimme Thaimaahan Takin kaupunkiin.

Olemme molemmat opiskelleet Suomen teologisessa opistossa 2009-2013. Linnea suoritti 2-vuotiset lähetystyöopinnot ja Pauli 4-vuotiset lähetyspastoriopinnot. ”Siviiliammatiltaan” Linnea on luokanopettaja. Pauli on työskennellyt myös muun muassa opettajana ja turvallisuusalalla.

Lähetystyö on ollut meillä molemmilla mielessä jo teinivuosista alkaen. Aluksi ehkä hieman romanttisena haaveena, mutta olemassa joka tapauksessa. Molemmat ovat kantaneet sydämessään Aasiaa. Tavattuamme ja mentyämme naimisiin alkoi tuntua siltä, että olisi aika ottaa konkreettisia askelia tulevaisuudessa tapahtuvaa lähtöä kohti. Lähdimme opiskelemaan!

Opiskelujen aikana lähetyssuunnitelmat tarkentuivat. Kun saimme lähetystyökurssimme suoritettua, tuli ajankohtaiseksi lähteä tutustumismatkalle lähetyskentälle kesällä 2012. Tutustuimme WECin Thaimaan kenttään ja siellä kuuden lähettipariskunnan elämään reissaten kolme viikkoa ympäri Keski- ja Pohjois-Thaimaata. Matkan aikana pohdimme ja rukoilimme, olisiko tämä maa meidän paikkamme. Varmuus asiasta tuli myöhemmin, matkaa seuranneen talven aikana.

Mitä työmme sisältää?

Thaimaa-TakTyöskentelemme Thaimaassa Vapaakirkon palkkaamina yhteistyössä kirkkokuntamme pitkäaikaisen yhteistyökumppanin WEC-Internationalin kanssa. WEC on yksi maailman suurimmista lähetysjärjestöistä ja se on perustettu vuonna 1913. Vuodesta 1947 alkaen se on työskennellyt Thaimaassa ja Vapaakirkon yhteistyökumppani se on ollut vuodesta 1972.

Ensimmäinen vuotemme Thaimaassa on kielen ja kulttuurin opiskelua Takin kaupungissa, työnkuvamme tulee tarkentumaan siinä samalla. Tulemme työskentelmään osana monikulttuurista tiimiä Pohjois-Thaimaassa. Thaimaan pääuskonto on buddhalaisuus. Kristittyjä koko maassa on 0,7%, Pohjois-Thaimaassa taas 0,15 – 0,3%. Työmme lähtee liikkeelle siis aika perusteista: ihmisten tavoittamista, uskovien opettamista, seurakuntien perustamista jms. Unelmamme on nähdä aidosti thaimaalaisen ympäristöönsä vaikuttavan paikallisseurakunnan nousu ja rohkaista ihmisiä toimimaan niissä tehtävissä, joihin Jumala on heidät kutsunut.

Meihin voi tutustua lisää lähetysaiheisen blogimme kautta.