Armo – Jumalan ´kyllä´ meille

Työnhaun yhteydessä nousevat esiin ansioluettelot ja hakemukset. Pitää löytää kaikki mahdolliset todistukset ja suoritteet, joista olisi hyötyä siihen tehtävään, johon haetaan osaajaa.

Ansioluettelo eli CV (Curriculum Vitae) kertoo faktat työnhakijasta: koulutus- ja työhistorian sekä tiedot osaamisesta. ”CV on rekrytoijan kaikkein tärkein työkalu ja se luetaan aina ensin. Se on tuoteseloste menneisyydestä tähän päivään, kun taas hakemus on silta tulevaisuuteen”, toteaa valmentaja Katariina Tillgren.

Pätevätkö samat lainalaisuudet silloin jos/kun ahkeroidaan hengellisen työn saralla? Ketkä kelpaavat? Tarvitaanko pöytästandaareja tai kunniamerkkejä rintapieleen? Vai etsiikö Taivaallinen Työnantaja häntä, joka täyttää raamatullisen soveltuvuuden kriteerit?

”Minun rakkaani on” -kirjassa evankelista Sylvia Norrgård kirjaa armon määritelmän näin:

”Miten ihmeellinen onkaan Jumalan armo: se on pelastusköysi hukkuvalle; se on silta ajallisuudesta ajattomuuteen; se on Jumalan taitavin käsin punoma näkymätön kantokori, jossa meitä kannetaan silloinkin, kun vaarat ja voimattomuus yllättävät – se on Jumalan ’kyllä’ meille hätääntyneille.”

Otin sitaatin tähän kohtaan juuri siksi, koska todennäköisesti ainoa soveltuvuuden tutkintotodistus sielunhoitotyöhön tai taivaallisen ilosanoman viemiseen saadaan lahjana, armosta Häneltä, joka on työnantaja ja vastaa tuloksesta.

Pyydetään armoa kaivaa leiviskät naftaliinista ja kääriä hihat. Työntekijöitä puuttuu, vaikka vaalenneet vainiot odottavat leikkaajia. Kuunnellaan hätääntyneitä ja viedään aiheet Hänelle, joka kuulee!

Porvoon Vapaaseurakunnasta lähetetään kolme jumalanpalvelusta Taivas TV7 -kanavalta.

* sunnuntaina 7.3. klo 10
* sunnuntaina 18.4. klo 10
* sunnuntaina 30.5. klo 10

Kiitos, että olette kantaneet kuormaa ja olette kertoneet rukouksistanne. Samoin erittäin lämmin kiitos teille, jotka olette tukeneet rahallisesti seurakunnan tarpeita. Kiinteät kulumme eivät ole tauolla. Jeesus palkitsee rakkautenne!

Rukousaiheita voit lähettää osoitteeseen: porvoonvapis@gmail.com tai voit soittaa aiheesi numeroon 044-288 6511.

Voimme heittäytyä heikkoinakin Kristuksen kantokoriin, josta Sylvia kirjoittaa. Hänen tekstejään kuullaan myös TV7 -jumalanpalveluksissa. Meitä kannattavat iankaikkiset käsivarret – aina!