Kohdataan taas

Voi miten ilahtuneena kirjoitan nämä sanat. Aikaa on vierähtänyt jo kuukausikaupalla emmekä ole nähneet, emme rukoilleet yhteisessä jumalanpalveluksessa, emmekä rakentuneet yhteisestä uskostamme. Vai olemmeko? Taidamme kuitenkin olla. Uusi tilanne kehystää elämän uudelleen. On ollut aikaa hiljentyä ja kuunnella perhekunnan, oman sydämen ja Jumalankin ääntä toivottavasti molemmilla korvilla. Olen saanut puhelinsoittoja, viestejä ja sähköposteja henkilöiltä, joista en ole kuullut aikoihin. Olemme voineet keskustella kiireettä ja tuntuu, että ammennettavaa kaivoilla riittää. Vesikiulu toisensa perään nousee ja jano saa kyytiä.

Lienee niin, että suoranainen yhteiskunnan halvaantuminen on tietyn shokkivaiheen jälkeen synnyttänyt uusia toimintatapoja koteihin, työpaikoille, ihmissuhteisiin ja kohtaamiseen myös Jumalan kanssa. Tuntuu että Jumala ei enää vain kuiskaa tai puhu leppeästi vaan Hän joutuu ja tahtoo jo huutaa rakastamansa ihmisen perään: ”Tule pois vaarallisilta vesiltä… Käänny kotitielle… Kuuntele sydämelläsi… Rakastan sinua”. Jos tällainen ääni tavoittaa sielun tai mielen ihan vaikka arkiaskareiden äärellä, lenkkipolulla tai unessa, niin ihminen on onnellisessa tilassa. Ihan paras ovi elämässä ei ole kiinni vaan raollaan. Kannattaa etsiä ja löytää, koska etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

”Kohdataan taas” -jumalanpalvelus pidetään jo ensi sunnuntaina 7.6 kello 16 Porvoon Vapaakirkossa. Saarnan pitää porvoolainen Lotta Hällström. Lauletaan yhdessä paljon (myös Suvivirsi) ja saadaan rukoilla yhdessä.

”Miksi? – Siksi!” -jumalanpalvelus pidetään sunnuntaina 14.6 klo 16. Puhe- ja lauluosuuksia, Hannele Heiskanen-Nyström, Yhteislaulua ja rukousta.

Noudatamme kirkkokuntana AVI:n ohjeistusta: Aluehallintovirasto tekee päätökset kuukaudeksi kerrallaan. Ohjeita noudatetaan kesäkuun ajan. Heinäkuun tilanne arvioidaan myöhemmin.

• Tärkeintä on etäisyyksien pitäminen. Ihmisten väliin tulee tapahtumissa jäädä tilaa 1–2 metriä.
• Hygieniasta tulee pitää erityisen hyvää huolta. Käsidesin tulee olla helposti saatavilla.
• Viranomaisten suositus riskiryhmiin kuuluville on, ettei tapahtumiin kannata osallistua. Päätöksen jokainen tekee itse.
• Jos on sairauteen viittaavia oireita, tapahtumiin ei pidä osallistua.

Tapaamisiin. Toivomme, että jokainen löytää oikean ajan tulla. Olet lämpimästi tervetullut!